среда, 2 ноября 2011 г.

9. Vaba tarkvara kui oluline eeldus

Sellel nädalal oli vaja kirjutada oma kogemusest mõne vaba tarkvaratoote kasutamisest. Huvitav on see, et alguses ma mõtlesin, et sõna vaba=tasuta(ilma rahata), kuigi samas see ei tähenda alati sama asja. See rohkem puudutab vabadust, aga mitte raha ekvivalentust (hinda).

Mina mõtlesin kirjutada kolmest erinevast "tootest", mida ma isiklikult tunnen ja mida proovisin kasutada. Kaks vabatarkvara, mida olin kuulnud ja kasutasin projekti kirjutamisel on MySQL ja PostgreSQL. Nendega sain tuttavaks tänu ühele ainele, mida õppisin bakalauruses ja see aine oli "Andmebaasi programmeerimine". Kolmas on Mozilla Firefox. Ma ei mäleta, miks ma hakkasin seda brauserit kasutama, aga olen väga rahul sellega. Minu meelest üks tuttav ütles, et parem kasutada Mozillat, kuna Internet Explorer ei ole nii turvaline kui Mozilla. Lisaks Mozilla Firefoxi saab internetist tõmmata ilma probleemideta. Aeg ajalt Mozillas toimuvad uuendused, millest ta annab automaatselt teada. See on hea, sellepärast, et ei ole vaja internetis otsida uuemat Mozilla versiooni selle jaoks, et uuendada oma brauserit.

Комментариев нет:

Отправить комментарий