пятница, 25 ноября 2011 г.

12. Jagamiskultuur: motivatsioon, ärimudelid ja häkkerieetika

Selle nädala teemaks oli vaja lugeda Raymondi Hacker-HOWTO ja anda selle kohta hinnang.

Peale artikli lugemisest, aga kui olla konkreetsem, siis artikli alguses, ma avastasin enda jaoks, et kõik aastat ma olen valesti mõistnud sõna "häkker". Millegipärast "Meedia" ei osanud õigesti selgitada tavalisele inimesele, mida tegelikult see tähendab. Vanasti ma mõtlesin (ma arvan siiamaani, et  palju rahvast mõtlevad samamoodi edasi, nagu mina 25. novembri hommikuni), et "häkker" see on selline inimene, kes proovib lammutada koodi, kirjutada viirus, aga mitte ehitada uut süsteemi. Maailmas on olemas teine rühm inimesi, kes on "kräkkerit" ja täpsemalt, "kes tunnevad lõbu arvutitesse sissemurdmisest ja telefonisüsteemi torkimisest". "Pärishäkkerid ei teha nendega mingit tegemist teha". Kuigi minuarvates on vaja maailmale mõlemat tüüpi inimesi, kuna kräkkerid n.õ. aitavad leida vigu, mida pärishäkker ei näinud ja nüüd ta teab, mida on vaja parandada.

Üldiselt mulle väga meeldis seda artiklit lugeda ja minu arvates Eric S. Raymond väga palju lisas linke, mis võiksid olla huvitavad inimeste jaoks, kellel on plaanis oma tulevikku siduda programmeerimisega, veebilehe kirjutamisega jne. Näiteks kui on soov olla programmeerija, siis mis programmeerimise keeles on parem alustada õppimist.

Комментариев нет:

Отправить комментарий