воскресенье, 23 октября 2011 г.

7. Märgendamine ja folksonoomia

Ma ei tea, kas ma sain õigesti aru, mis on "märgendamine ja folksonoomia", kuna Veebisaitid annavad selliseid võimalusi, nagu märgendama pildil inimesi. Näiteks, odnoklassniki.ru. Pildil on võimalik ära märkida inimesed, kes on sellel pildil. Teine kord isegi nii, et pildi peal on lihtsalt ilus roos, aga sa tahad, et sinu tuttavad saavad selle "kätte", siis sa märgid/valid nimed, kes on pildi peal ja need inimesed saavad need pildid kätte. Samas, inimene võib loobuda sellest märgendamisest, kus ta oli.

Halba näidet ma ei oska tuua, kuna ühe inimese jaoks see on halb, teise jaoks on hea. Kuidas võtta n.õ. Aga minu meelest huvitav on see, kas teine inimene aru saab "tag"idest sama moodi, nagu tektsi koostaja seda märkis. Näiteks, tekst on koerast, siis saab panna tag "koer, sõber". Teine inimene, kes hakkab kasutama taggid, mõtleb: "oo, sõber, ilmselt inimesest räägitakse", aga tegelt tekst on koerast :) Ma tahan seda õelda, et tagge võib kasutada, aga mitte alati ei saa selliseid tulemusi, nagu ootasid.

Комментариев нет:

Отправить комментарий