пятница, 14 октября 2011 г.

6. Wiki-maailm

Minu jaoks on sellele küsimuse "Kuidas võiks Wikipediat veelgi paremaks teha?" raske vastata. Kuna ma eriti ei tea, mida võiks pakkuda.

Ise kasutan wikit päris tihti, eriti siis, kui on vaja selgitada või aru saada sõnadest, siis otsingus tavaliselt wiki on üks esimesi tulemusi, mis kuvatakse. Aga ikkagi, kuna teinekord selgitatakse sõna väga keeruliselt, siis vaatan teisi allikaid ka, kus selgitus on kirjutatud palju lihtsamas keeles. Kuna ma ise elan Eestis, siis tahaksin, et rohkem infot oleks eesti keeles, siis ei ole vaja lugeda teises keeles. Samas tahaks, et see informatsioon, mida ma loen, oleks usaldusväärne, aga mitte nii, et mingil inimesel oli õhtul igav ja ta proovis nalja teha ja pani mingisuguse jura wikipediasse. Ühesõnaga seda infot, mis ilmub wiki's, oleks vaja rohkem kontrollida. Ja lisaks, nagu ma enne kirjutasin, et võiks olla infol kaks selgitust nii õelda. Üks selgitus rohkem teaduslik ja teine paari sõnaga, kuidas tavaliselt inimestel lihtsam aru saada.

Kokkuvõtteks: 1) infot kahes keeles: teaduslikus ja paari sõnaga lihtsamas keeles.
                        2) Tõsta usaldusväärsust-kontroll.
                        3) Rohkem selgitusi eesti keeles.

Комментариев нет:

Отправить комментарий